Η Κίνηση 136 είναι μία πρωτοβουλία πολιτών που εναντιώνεται στην ιδιωτικοποίηση της Εταιρίας Ύδρευσης και Αποχέτευσης της Θεσσαλονίκης και αντιπροτείνει την μη-κερδοσκοπική κοινωνική διαχείρισή της μέσω συνεταιρισμών σε επίπεδο γειτονιάς.

Στην Ελλάδα ζούμε μια εξαιρετική κατάσταση στην οποία το δημόσιο χρέος χρησιμοποιείται ως δικαιολογία για να ιδιωτικοποιηθεί οτιδήποτε είναι δημόσιο. Στις 9 Φεβρουαρίου ψηφίστηκε από το Ελληνικό Κοινοβούλιο και έγινε νόμος του Κράτους, το 2ο μνημόνιο “διάσωσης”, όπως ονομάστηκε, της Ελλάδας. Με το νόμο αυτό επισπεύδονται όλες οι διαδικασίες που είχαν ψηφιστεί πριν από 8 μήνες (τον Ιούνιο 2011) και προβλέπουν μεταξύ άλλων τη ραγδαία μείωση του βιοτικού επιπέδου των Ελλήνων πολιτών και την εκποίηση του εθνικού μας πλούτου.  Υπό την αιγίδα του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η κυβέρνηση βγάζει σε δημόσιο διαγωνισμό μεταξύ πολλών άλλων, την Εταιρία Ύδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ),... διαβάστε περισσότερα...

Επιστημονικές μελέτες αποδεικνύουν οτι σε ολόκληρο τον κόσμο, όπου υπήρξε ιδιωτικοποίηση, αυτή συνοδεύθηκε από υποβάθμιση της ποιότητας του νερού, αύξηση της απώλειας νερού, υποβάθμιση των υποδομών και αύξηση των τιμών.

Εδώ και 20 χρόνια, οι υποστηρικτές της ιδιωτικοποίησης των υπηρεσιών παροχής νερού, αντιμετωπίζοντας το νερό ως εμπόρευμα, υποσχέθηκαν παγκόσμια αυξημένες επενδύσεις και μεγάλη αποτελεσματικότητα στη διαχείριση του νερού παγκόσμια. Έτσι, το 2010, το 12% του παγκόσμιου πληθυσμού είχε νερό από ιδιωτικές εταιρείες. Ποιά ήταν λοιπόν τα αποτελέσματα της ιδιωτικοποίησης; Από μια έρευνα για την ιδιωτικοποίηση στις ΗΠΑ, κατά την οποία εξετάσθηκαν τα 10 μεγαλύτερα συστήματα ύδρευσης στις ΗΠΑ, προέκυψε ότι έπειτα από 20 χρόνια ιδιωτικοποίησης, οι τιμές αυξήθηκαν 3 φορές πάνω από τον πληθωρισμό και οι λογαριασμοί νερού των νοικοκυριών κατά μέσο όρο... διαβάστε περισσότερα...

Η πρόταση της Κίνησης 136 προβλέπει την ίδρυση τοπικών συνεταιρισμών με μέλη όλους τους κατοίκους της πόλης. Οι συνεταιρισμοί αυτοί θα ενωθούν σε εταιρία η οποία θα διεκδικήσει την εξαγορά της ΕΥΑΘ στο όνομα των πολιτών, για να διασφαλιστεί η δημοκρατική και μη-κερδοσκοπική διαχείριση αυτού του κοινού αγαθού.

 Το 51% της εταιρίας ΕΥΑΘ, που σήμερα ανήκει στο κράτος, βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε διαδικασία πώλησης. Η Κίνηση 136 αποτελεί μια πρόταση προς όλους τους πολίτες της Θεσσαλονίκης αλλά και του κόσμου ώστε να διεκδικήσουμε από κοινού την εξαγορά του.  Η εξαγορά αυτή θα γίνει πραγματικότητα με την δημιουργία συνεταιρισμών που έχει ξεκινήσει ήδη, σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα, ανά δημοτική κοινότητα και δήμο που υδροδοτούνται από την ΕΥΑΘ.  Οι τοπσυνεταιρισμοί στη συνέχεια θα ενωθούν μέσω της "Ένωσης των Πολιτών για το Νερό" σε εταιρία (... διαβάστε περισσότερα...

Για να στηρίξετε το σχέδιο κοινωνικής διαχείρισης του νερού της πόλης της Κ136, συνυπογράψτε το αίτημα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση, προεγγραφείτε στο συνεταιρισμό της γειτονιάς σας, ή συμμετέχετε στην συνέλευση της Κ136 κάθε Τετάρτη στις 19.00 στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης.

Μπορείτε να έρθετε σε επαφή με το συνεταιρισμό της γειτονιάς σας, ή, αν δεν έχετε χρόνο, να προεγγραφείτε ήλεκτρονικά μέσω της ειδικής φόρμας.

Μπορείτε επίσης να βοηθήσετε στην επιτυχία του σκοπού της Κ136 με τους εξής τρόπους:

Γιατί να αγοράσουμε κάτι (ΕΥΑΘ Α.Ε.) που είναι ήδη δικό μας;

Το ελληνικό δημόσιο κατέχει περίπου το 72% των μετοχών της ΕΥΑΘ Α.Ε., έχει δηλώσει την πρόθεσή του για την πώληση του 40% και του μάνατζμεντ της εταιρείας και έχει μεταβιβάσει το  σύνολο των μετοχών που κατέχει (72%) στο ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Δημόσιας Ιδιωτικής Περιουσίας). Επίσης έχει ψηφίσει νόμο, σε εφαρμογή του Μνημονίου, με τον οποίο προβλέπει την πώληση αυτή.

Η Κ 136 συμμετέχει σε όλους τους αγώνες ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ Α.Ε., όμως δεν μένει εκεί. Δημιουργεί τις προϋποθέσεις, στην περίπτωση που η κυβέρνηση αποφασίσει να προχωρήσει στην πώληση, να διεκδικήσουν την εξαγορά της εταιρείας οι ίδιοι οι πολίτες.

Η ΕΥΑΘ Α.Ε. είναι πράγματι δική μας, των πολιτών-καταναλωτών που την έχουν πληρώσει και την έχουν φτάσει μέχρις εδώ. Διαχειριστής και ιδιοκτήτης όμως είναι το ελληνικό δημόσιο, το οποίο έχει αποφασίσει να την πουλήσει, παρόλο που είναι... διαβάστε περισσότερα...